NMN Papildai Sportuojantiems

NMN (nikotinamido mononukleotidas) pastaruoju metu tampa vis populiaresnis tarp sportuojančių asmenų. Tai nes stebimi teigiami šio papildo poveikiai, padedantys pasiekti geresnių sportinių rezultatų. Šiame straipsnyje aptarsime, kas yra NMN, kokį poveikį jis gali turėti sportuojantiems, kokios rekomenduojamos dozės ir kaip saugiai vartoti šį papildą.

NMN Papildai

Kas yra NMN?

NMN yra nikotinamido mononukleotido trumpinys. Tai natūrali medžiaga, randama žmogaus organizme, kuri yra vienas iš pirmtakų (prekursorių), reikalingų NAD+ (nikotinamido adenino dinukleotido) gamybai. NAD+ yra labai svarbus kofermentas, padedantis palaikyti normalią ląstelių funkciją, energijos gamybą ir DNR reparaciją.

Su amžiumi NAD+ kiekis organizme mažėja, o tai gali lemti įvairių ligų atsiradimą. Todėl manoma, kad NAD+ papildymas naudojant tokius pirmtakus kaip NMN, gali padėti palaikyti geresnę sveikatą ir sulėtinti senėjimo procesus.

NMN paprastai parduodamas kaip maisto papildas kapsulėse arba miltelių pavidalu. Jis pasisavinamas geriau nei tiesioginis NAD+ papildymas, nes lengviau patenka į ląsteles ir virsta NAD+.

NMN poveikis sportuojantiems

Nors NMN tyrimai dar tik prasidėję, jau yra duomenų, kad šis junginys gali padėti pasiekti geresnių sportinių rezultatų:

  • Didesnė ištvermė. Keletas tyrimų su gyvūnais parodė, kad NMN papildai padidina fizinę ištvermę, leidžia ilgiau treniruotis iki išsekimo[4]. Manoma, kad tai susiję su geresniu energijos panaudojimu ląstelėse.
  • Greitesnis raumenų atsigavimas. Tyrimai rodo, kad NMN gali pagreitinti raumenų pažeidimų ir uždegimo gyjimąsi po intensyvių treniruočių. Tai svarbu norint greičiau atsigauti prieš kitą treniruotę.
  • Didesnė raumenų masė. Kai kurie tyrimai su gyvūnais pastebi didesnį raumenų masės prieaugį vartojant NMN, palyginti su kontroline grupe be papildo.
  • Geresnė kraujotaka. NMN gali padidinti kraujagyslių elastingumą, pagerinti kraujotaką, tiekiant daugiau deguonies raumenims.
  • Mažesnis nuovargis. Dėl geresnės energijos gamybos ląstelėse, NMN gali padėti greičiau atsikratyti pieno rūgšties, susidarančios intensyvių pratimų metu, ir taip sumažinti raumenų nuovargį bei skausmą.

Nors šie rezultatai atrodo žadantys, reikia daugiau klinikinių tyrimų su žmonėmis, kad būtų galima daryti tikslesnes išvadas. Kol kas duomenys apie NMN poveikį sportininkams yra riboti.

Rekomenduojamos NMN dozės sportuojantiems

Kol kas nėra aiškių rekomendacijų dėl optimalių NMN dozių sportuojantiems. Dauguma tyrimų buvo atlikti su gyvūnais, vartojant nuo 100 iki 500 mg NMN kilogramui kūno svorio per dieną.

Remiantis šiais duomenimis, žmonėms paprastai rekomenduojama nuo 250 iki 500 mg per dieną. Didesnės nei 500 mg dozės dar nėra pakankamai ištirtos.

Svarbu pradėti nuo mažesnių dozių, pavyzdžiui, 250 mg per dieną ir palaipsniui didinti, jei nepastebima jokių šalutinių poveikių. NMN geriausia vartoti kartu su maistu, kad būtų išvengta virškinimo traktų dirginimo.

Geriausia NMN vartoti prieš pat treniruotę, kad organizmas spėtų pasisavinti ir panaudoti jį energijos gamybai. Tačiau reikėtų stebėti individualų poveikį ir rinktis optimalų laiką bei dozę.

NMN Papildai – šalutiniai poveikiai

Nors NMN laikomas saugiu maisto papildu, visgi reikėtų atkreipti dėmesį į kelis galimus šalutinius poveikius:

  • Vartojant didesnes nei 500 mg dozes, kai kurie žmonės skundžiasi pykinimu, viduriavimu, pilvo skausmais.
  • Labai didelės dozės (daugiau nei 2000 mg per dieną) gali sukelti odos paraudimą, galvos svaigimą.
  • Nėščioms ir maitinančioms moterims NMN nerekomenduojamas, nes trūksta tyrimų apie jo poveikį.
  • NMN gali slopinti trombocitų agregaciją, todėl didinti kraujavimo riziką. Reikėtų atsargiai vartoti asmenims, vartojantiems kraują skystinančius vaistus.

Jei pasireiškia bet kokie neigiami poveikiai nutraukus NMN vartojimą, būtina kreiptis į gydytoją. Taip pat svarbu nepersistengti su dozėmis ir stebėti organizmo reakciją.

NMN vartojimo rekomendacijos

Norint saugiai ir efektyviai pasinaudoti NMN teikiama nauda sportuojantiems, reikėtų laikytis šių rekomendacijų:

  • Pradėkite nuo mažų dozių, pavyzdžiui, 250 mg per dieną ir palaipsniui didinkite.
  • Vartokite kartu su maistu, kad išvengtumėte virškinimo sutrikimų.
  • Geriausia vartoti prieš pat treniruotę arba po jos, kai reikia atsigauti.
  • Nenaudokite ilgiau nei 3-4 mėnesius be pertraukų.
  • Pasitarkite su gydytoju dėl vartojimo, ypač jei turite sveikatos sutrikimų ar vartojate vaistus.
  • Pasirinkite kokybiškus NMN papildus iš patikimų gamintojų.
  • Atidžiai stebėkite organizmo reakciją ir nutraukite vartojimą pasireiškus šalutiniams poveikiams.

Nors pirmieji duomenys apie NMN atrodo žadantys, vis dar reikia daugiau įrodymų apie jo veiksmingumą ir saugumą sportuojantiems. Todėl NMN negalima laikyti pakaitalu treniruotėms ir subalansuotai mitybai. Geriausi sportiniai pasiekimai visada bus pasiekti derinant kruopščias treniruotes, tinkamą mitybą ir pakankamą poilsį.

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas