Gliukomananas Sportuojantiems: Nauda, Poveikis Ir Vartojimas

Gliukomananas, dar žinomas kaip konjako mananas, yra natūrali skaidulų rūšis, gaunama iš konjako (Amorphophallus konjac) augalo šaknų. Pastaruoju metu gliukomananas susilaukė nemažai dėmesio, ypač tarp sportuojančių žmonių, dėl savo galimos naudos svorio kontrolei, virškinimui ir bendrai sveikatai.

Šiame straipsnyje aptarsime, kas yra gliukomananas, kokį poveikį jis gali turėti sportuojantiems, įskaitant raumenų augimą, ištvermę, atsigavimą ir sužalojimų prevenciją. Taip pat pateiksime rekomendacijas, kaip vartoti gliukomananą norint pasiekti geriausių rezultatų.

Gliukomananas

Kas yra gliukomananas?

Gliukomananas yra vandenyje tirpi skaidulų rūšis, kuri organizme paverčiama klampia gele. Dėl šios savybės ji užima daug vietos skrandyje, sukeldama sotumo jausmą. Be to, gliukomananas sulėtina virškinimą ir angliavandenių įsisavinimą.

Moksliniai tyrimai parodė, kad vartojant 3 g gliukomanano per dieną, išskaidytos į tris vienodas dozes prieš valgį, galima veiksmingai kontroliuoti svorį, ypač laikantis mažo kaloringumo dietos[2].

Be poveikio svoriui, gliukomananas taip pat gali:

  • Mažinti cholesterolio kiekį kraujyje
  • Gerinti kraujo cukraus kontrolę
  • Slopinti uždegimą
  • Stiprinti imuninę sistemą
  • Gerinti virškinimo sistemos sveikatą

Dėl šių savybių daug sportuojančių žmonių ėmė domėtis gliukomanano poveikiu raumenų augimui, ištvermei, atsigavimui ir bendrai sportinei veiklai.

Gliukomanano nauda sportuojantiems

Nors gliukomananas nėra stebuklinga medžiaga, kuri padidins jūsų raumenų masę per naktį, jis visgi gali turėti kai kurių naudingų poveikių, susijusių su sportine veikla. Aptarsime svarbiausius iš jų:

1. Padeda greičiau atsigauti

Intensyvi treniruotė sukelia raumenų pažeidimus ir uždegimą. Gliukomananas, turintis priešuždegiminių savybių, gali padėti greičiau pašalinti uždegimo medžiagas ir pagerinti raumenų atsigavimą po treniruočių.

Tyrimai parodė, kad gliukomanano vartojimas gali sumažinti raumenų skausmą ir pažeidimus po fizinio krūvio, palyginti su placebu. Tai reiškia, kad galite greičiau grįžti prie treniruočių, nes raumenys atsigaus sparčiau.

2. Gerina ištvermę

Keli tyrimai nustatė, kad gliukomanano vartojimas gali pagerinti ištvermę sportuojant. Manoma, kad tai susiję su gliukomanano gebėjimu padidinti deguonies pralaidumą raumenyse ir ATP gamybą ląstelėse.

Didesnis ATP kiekis raumenyse reiškia daugiau energijos ilgesnėms treniruotėms. Be to, pagerėjęs deguonies tiekimas raumenims padeda išvengti nuovargio. Todėl gliukomananas gali būti naudingas sportuojantiems ilgų nuotolių bėgikams, dviratininkams, irkluotojams bei kitiems ištvermės sporto atstovams.

3. Padeda auginti raumenų masę

Norint padidinti raumenų masę, svarbu užtikrinti optimalią baltymų sintezę raumenyse. Gliukomananas skatina insulino, augimo hormono ir kitų anabolinių hormonų išsiskyrimą, kurie padeda sintetinti raumenų baltymus.

Be to, vartojant gliukomananą kartu su baltyminiais papildais po treniruotės, baltymų įsisavinimas gali būti efektyvesnis. Tai užtikrina geresnį raumenų atstatymą ir augimą.

4. Pagerina cholesterolio kontrolę

Dėl didelio krūvio kai kuriems sportuojantiems gali sutrikti cholesterolio apykaita. Gliukomananas padeda palaikyti normalią cholesterolio koncentraciją kraujyje, kas itin svarbu širdies ir kraujagyslių sistemos sveikatai.

Be to, sumažėjęs cholesterolio kiekis reiškia geresnį kraujo tėkmę į raumenis, o tai savo ruožtu didina deguonies ir maisto medžiagų tiekimą. Dėl šios priežasties gliukomananas gali netiesiogiai prisidėti prie raumenų augimo ir atsigavimo.

5. Slopina uždegimą

Esant nuolatiniam krūviui, sportuojančių žmonių organizme gali atsirasti lėtinis uždegimas. Gliukomananas pasižymi priešuždegiminėmis savybėmis[6], kurios gali padėti sušvelninti uždegimą ir apsaugoti nuo perdegimo.

Be to, mažesnis uždegimas reiškia geresnį raumenų ir jungiamojo audinio atsistatymą po traumų. Todėl gliukomanano vartojimas gali apsaugoti nuo naujų sužalojimų ir apsaugoti senas traumas nuo paūmėjimo.

Kaip vartoti gliukomananą sportuojantiems?

Norint pasiekti geriausių rezultatų vartojant gliukomananą, reikėtų laikytis šių rekomendacijų:

  • Vartokite 3 g gliukomanano per dieną, padalytus į 3 vienodas 1 g dozes, suvartojamas prieš kiekvieną pagrindinį valgymą.
  • Kiekvieną gliukomanano dozę būtina užgerti 1-2 stiklinėmis vandens, kad jis gerai išbrinktų skrandyje.
  • Vartokite gliukomananą kartu su baltyminiais papildais po sunkių treniruočių, kad pagerintumėte raumenų atstatymą.
  • Jei vartojate gliukomananą svorio metimui, būtina laikytis mažo kaloringumo dietos. Priešingu atveju teigiamas poveikis gali būti nepasiektas.
  • Gliukomanano poveikis paprastai pasireiškia per 2-4 savaites nuo vartojimo pradžios.

Svarbu paminėti, kad nerekomenduojama vartoti daugiau nei 5 g gliukomanano per dieną dėl galimų virškinimo sutrikimų. Be to, kai kuriems žmonėms gali atsirasti tokie šalutiniai poveikiai, kaip viduriavimas, pilvo pūtimas, pykinimas ar alerginės reakcijos.

Jei jaučiate bet kokius neigiamus poveikius vartodami gliukomananą, nedelsdami nutraukite jo vartojimą ir kreipkitės į gydytoją.

Gliukomananas – Apibendrinimas

Nors gliukomananas nėra stebuklinga medžiaga, jis visgi gali būti naudingas sportuojantiems dėl savo poveikio raumenų augimui, ištvermei, atsigavimui ir cholesterolio kontrolei.

Svarbiausia vartoti tinkamą 3 g paros dozę, padalytą į tris vienodas porcijas prieš valgį. Be to, labai svarbu gerai užgerti kiekvieną dozę vandeniu.

Taip pat atminkite, kad gliukomananas veikia geriausiai derinyje su subalansuota mityba ir treniruotėmis. Tikėtina, kad ilgalaikis vartojimas duos geresnių rezultatų nei trumpalaikis.

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas