Kaip Sveikai Maitintis, Kai Kasdien Norisi Saldumynų?

Sveikas maitinimasis yra labai svarbus kiekvienam žmogui, tačiau kartais gali būti iššūkis atsispirti pagundai suvalgyti ko nors saldaus. Šiame straipsnyje aptarsime, kaip galima sveikai maitintis net ir tada, kai kasdien kyla noras pasimėgauti saldumynais.

Saldumynai

Pagrindiniai patarimai sveikam maitinimuisi

  • Valgykite reguliariai 3 pagrindinius valgius per dieną ir 2 užkandžius. Tai padės išvengti perdidelio alkio, kuris dažnai skatina griebtis saldumynų.
  • Pusryčiams rinkitės visavertį maistą: grūdus, vaisius, jogurtą, kiaušinį. Sočūs pusryčiai padeda išvengti užkandžiavimo saldumynais vėliau.
  • Valgykite pakankamai daržovių ir vaisių. Jie natūraliai saldūs ir suteikia organizmui reikalingų vitaminų bei mineralų.
  • Venkite perdirbtų produktų, kuriuose gausu pridėtinio cukraus. Vietoj jų rinkitės natūralų maistą.
  • Gerkite pakankamai vandens. Tai padeda jaustis sotiems ir nevalgyti iš alkio.
  • Valgykite lėčiau, kruopščiai sukramtydami maistą. Taip organizmas spėja suvokti, kada pasiekiama sotumo būsena.
  • Nevalgykite tiesiog iš pakuotės. Įsidėkite sau normalaus dydžio porciją, kad nepervalgytumėte.
  • Venkite saldumynų reklamų ir išmetėte iš namų visus saldžius gundymus.

Kaip pakeisti saldumynus sveikesniais produktais

  • Vaisiai ir uogos. Natūraliai saldūs, turtingi vitaminų, mineralų ir skaidulų.
  • Džiovinti vaisiai be cukraus. Datulės, džiovintos slyvos, abrikosai, razinos.
  • Riešutų sviestas ar migdolų sviestas. Tepkite ant duonos, vaisių ar daržovių.
  • Tamsus šokoladas. Rinkitės kuo didesnio kakavos kiekio, bent 70 proc.
  • Grūdinių kultūrų patiekalai. Avižinė košė, grikių kotletai, lęšių troškinys.
  • Pieno produktai. Natūralus jogurtas, varškė, sūris.
  • Vandeninių vaisių ir uogų sorbetas. Galima pasigaminti namuose.
  • Šviežiai spaustos sultys be cukraus. Citrinų, apelsinų, granatų.
  • Arbata su medumi, cinamonu, imbieru, citrina.

Taip pat galima išbandyti įvairius naminius saldumynus iš sveikų produktų, pavyzdžiui, bananų sausainius, avižinius pyragaičius, datulių ir kokosų saldainius.

Sveika mityba

Kaip atsispirti pagundai valgyti saldumynus

  • Išsivalykite virtuvę. Pašalinkite visus saldumynus, sausainius, pyragaičius.
  • Venkite eiti į parduotuves išalkę. Nusipirksite mažiau saldumynų.
  • Užsiimkite kitokia veikla, kai norisi saldumynų. Paskaitykite, išeikite pasivaikščioti.
  • Atkreipkite dėmesį, kada dažniausiai norisi saldumynų. Gal po valgio, vakare, stresiniu metu?
  • Pasikalbėkite su šeima ir draugais, kad jūsų namuose nebūtų gundymų.
  • Nusistatykite taisyklę valgyti saldumynus tik tam tikromis dienomis ar progomis.
  • Pakeiskite požiūrį. Saldumynai nėra atlygis ar malonumas. Tai paprasčiausiai maistas.
  • Prisiminkite savo tikslus. Ar saldumynas jus priartins prie jų?

Išsikelkite tikslą mažinti saldumynų vartojimą palaipsniui. Pavyzdžiui, pirmą savaitę valgykite per pusę mažiau, antrą savaitę dar sumažinkite ir t.t. Laikui bėgant įpročiai keisis.

Apibendrinimas

Nors kartais sunku atsispirti pagundai suvalgyti saldumynų, tačiau įmanoma išsiugdyti sveikesnius maitinimosi įpročius. Svarbu valgyti reguliariai, rinktis natūralų maistą, gerti daug vandens, valgyti lėčiau. Saldumynus galima pakeisti vaisiais, riešutų sviestu, jogurtu ir kitais produktais. Be to, reikia vengti gundymų, atkreipti dėmesį į savo elgesio modelius ir palaipsniui mažinti saldumynų vartojimą. Ilgainiui bus įmanoma pasiekti, kad saldus maistas nebebus kasdienis poreikis, o sveikesni pasirinkimai atneš daugiau energijos ir geresnę savijautą.

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas